top of page

Psychologie a vyšetřování telefonických manipulací

st 26. 11.

|

PULSE8 HOTEL (ex pentahotel Prague)

• Psychologie telefonické manipulace • Výslech obětí a vyšetřování telefonické manipulace • Případová studie: Falešná operátorka – zneužití eSIM a odcizení milionů

Datum a místo konání

26. 11. 2025 8:45 – 16:00

PULSE8 HOTEL (ex pentahotel Prague), Sokolovská 54/112, 186 00 Praha 8-Karlín, Česko

O události

PŘEDNÁŠEJÍCÍ:

 

PhDr. Tereza Kalašová

Psycholog, psychoterapeut, člen České asociace pro psychoterapii

Privátní psychologická praxe Centrum Podolí

 

PhDr. Tereza Kalašová se téměř 20 let věnuje krizové intervenci a psychologickému poradenství. 7 let pracovala jako psycholog u Policie ČR a u Vězeňské služby ČR, z toho 5 let přímo na Oddělení psychologických služeb krajského ředitelství policie, kde se kromě diagnostiky věnovala i podpoře policejních činností a vzdělávání policistů v oblasti psychologie. V současné době se věnuje psychoterapii, krizové intervenci a psychologickému poradenství ve své privátní praxi. V rámci České asociace pro psychoterapii spolupracuje s Policií ČR v rámci péče o oběti trestných činů.

 

mjr. Mgr. Klára Zbořilová, PhD.

Policejní psycholožka

krajské ředitelství policie České republiky, hl. města Prahy

 

Mgr. Klára Zbořilová, Ph.D. od roku 2000 policejní psycholožka na krajském ředitelství policie hl. města Prahy. V současné době je vedoucí Oddělení psychologických služeb krajského ředitelství policie. Ve své činnosti se zaměřuje na podporu policejních činností, což zahrnuje především odborné konzultace, asistence při výsleších, zpracování odborných posudků ve spolupráci se službou kriminální policie a vyšetřování a krizové vyjednávání. Dále se podlí na výcviku policistů v oblasti psychologicky relevantních témat, jako je krizová komunikace, strategie komunikace při procesních úkonech, rozpoznání manipulace v komunikaci a hodnocení a řízení rizika.

 

Bc. Miloš Kamarýt

Expert služeb interního šetření

T-Mobile Czech Republic a.s.

 

V současné době pracuje v T-Mobile Czech Republic, a.s. na pozici Expert služeb interního šetření na oddělení Compliance, kde je odpovědný za odhalování a vyšetřování interní zaměstnanecké kriminality, tvorbu metodiky vyšetřování zaměstnanecké kriminality, včetně implementace preventivních opatření. Dále je odpovědný za řízení plnění zákonných povinností společnosti T-Mobile směrem ke státním autoritám v oblasti Data Retention a Legálního monitoringu. Miloš Kamarýt byl odpovědný za bezpečnostní projekty s celospolečenským dopadem v oblasti využití geolokačních systémů.  Do společnosti T-Mobile Czech Republic, a.s. nastoupil v roce 2002. V letech 1999 - 2002 pracoval jako policejní vyšetřovatel násilné trestné činnosti. Je absolventem bakalářského stupně bezpečnostně-právního studia na Policejní akademii České republiky.


PROGRAM SEMINÁŘE:

8:45 – 9:00     

Registrace účastníků

 

9:00 – 9:15     

Zahájení semináře. Definování cílů semináře a témat k diskuzi.

Ing. Sylvie Heidlerová            Ředitelka                     Business Continuity s.r.o.

 

9:15 – 10:45

Psychologie telefonické manipulace

PhDr. Tereza Kalašová

Psycholog, psychoterapeut, člen České asociace pro psychoterapii

Privátní psychologická praxe Centrum Podolí

 

  • Specifika telefonické manipulace

    • Proč se podvodníci zaměřují právě na telefonní komunikaci

    • Odlišnosti od jiných forem psychologického nátlaku

    • Význam hlasu, tónu a rytmu komunikace

  • Psychologická zranitelnost obětí

    • Faktory zvyšující náchylnost k manipulaci

    • Vliv životní situace obětí

    • Rizikové skupiny osob

  • Psychologické techniky manipulace po telefonu

    • Naléhavost a časový tlak

    • Budování důvěry

    • Využití emocí

    • Vystupování jako autorita

    • Oslabení kritického myšlení

    • Postupná eskalace požadavků

    • Izolace oběti

    • Zrcadlení, sugestivní dotazy, manipulativní jazyk

  • Průběh manipulativního hovoru

    • Navázání kontaktu a vytvoření věrohodného příběhu

    • Budování důvěry a emocionální tlak

    • Přechod ke konkrétním požadavkům

    • Oslabení odporu a vyvolání spolupráce

    • Pokusy o izolaci oběti od vnějších vlivů

  • Obrana proti manipulaci a prevence

    • Varovné signály

    • Doporučené chování při podezřelém hovoru

    • Psychologické „kontrolky“

    • Vzdělávání, trénink, modelové situace

 

10:45 – 11:15             

Přestávka na kávu

 

11:15 – 12:45

Výslech obětí a vyšetřování telefonické manipulace

mjr. Mgr. Klára Zbořilová, PhD.

Policejní psycholožka

krajské ředitelství policie České republiky, hl. města Prahy

 

  • Specifika výslechu oběti telefonického podvodu

    • Reakce obětí: šok, stud, popírání, pocit selhání

    • Fragmentovaná nebo blokovaná paměť

    • Obnova vzpomínek bez vytváření falešných

    • Práce s paměťovými mezerami

    • Emoční stabilizace a bezpečné prostředí

    • Kognitivní interview

    • Neverbální komunikace a aktivní naslouchání

    • Minimalizace sekundární viktimizace

  • Psychologické aspekty vyšetřování pachatelů

    • Analýza audiozáznamů (jazykové vzorce, tón hlasu)

    • Behavioral profiling podle stylu komunikace

    • Výslech podezřelých – emoční neutralita, detekce neupřímnosti

    • „Masky“ pachatelů – falešné identity, manipulativní role

    • Rozpor mezi výpovědí a skutečnými motivy

    • Práce s neochotnými nebo vyhýbavými odpověďmi

  • Profil pachatele telefonických manipulací

    • Osobnostní rysy: manipulativnost, bezcitnost, narcismus

    • Motivace: finanční zisk, moc, kontrola

    • Pracovní rutina: skripty, tréninky, jazyková příprava

    • Organizované skupiny a zahraniční call centra

    • Schopnost adaptace na různé typy obětí

  • Zkušenosti z vyšetřování

    • Reakce obětí zkreslující výpověď

    • Moment navázání důvěry a sdílení informací

    • Signály vysokého rizika podvodu

    • Osvědčené techniky získání přiznání a klíčových informací


12:45 – 14:00

Společný oběd

 

14:00 – 15:30

Případová studie: Falešná operátorka – zneužití eSIM a odcizení milionů

Bc. Miloš Kamarýt

Expert služeb interního šetření

T-Mobile Czech Republic a.s.


  • Scénář podvodu

    • Výběr cílových obětí na základě veřejně dostupných údajů

    • Hovor z falešné identity: jako operátorka T-Mobile

    • Sběr přihlašovacích údajů a bezpečnostních SMS (OTP) pomocí manipulace

  • Zneužití eSIM jako klíčového technického prvku

    • Aktivace eSIM a převzetí telefonního čísla

    • Technická slabina – ztráta signálu bez okamžitého podezření oběti

  • Význam načasování útoku

    • Získání přístupu k internetovému bankovnictví, e-mailu a dalším aplikacím

    • Realizace převodů, žádostí o půjčky, navyšování limitů

    • Maskování aktivit – manipulace s notifikacemi, využití více zařízení

  • Odhalení a vyšetřování podvodu z pohledu interního vyšetřovatele

    • První varovné signály: neobvyklé chování klientů, analýza stížností

    • Aktivní eskalace a spolupráce s policií a dalšími stranami

    • Analýza systémových dat – přihlašovací logy, časové souvislosti

    • Detekce eSIM swapu – přístupové historie

  • Zadržení pachatelky

    • Předchozí vazba, útěk do zahraničí

    • Obnovení kontaktu s operátorem (vyjednávání o eSIM)

    • Lokalizace a zadržení v zahraničí ve spolupráci Europolu

  • Lessons learned

    • Klíčové slabiny v celkovém procesu

    • Kombinace technických, lidských a procesních faktorů

  • Doporučení pro finanční a telekomunikační sektor

    • Detekce nestandardního chování a víceúrovňové ověření identity

    • Zavedení kontrolních mechanismů při změně SIM/eSIM

    • Proaktivní komunikace s klienty – edukace o hrozbách a varovné signály

    • Spolupráce mezi bankami, telekomunikačními firmami a policií


15:35 - 16:00  

Diskuze k tématu: Falešná operátorka – zneužití eSIM a odcizení milionů

Bc. Miloš Kamarýt

Expert služeb interního šetření

T-Mobile Czech Republic a.s.



Účastnický poplatek:


12 000 Kč + DPH   Very Early Birds   (přihlášení do 13. října 2025)

12 500 Kč + DPH   Early Birds   (přihlášení do 27. října 2025)

11 500 Kč + DPH   Skupinová sleva   (cena za druhou a každou další osobu z jedné firmy)

13 500 Kč + DPH   Základní cena


Všeobecné obchodní podmínky společnosti Business Continuity s. r. o.


Share This Event

15 let excelence ve vzdělávání

  • 15 let profesionálního vzdělávání v oblastech AML/KYC, Fraud Risk Managementu a BCP, kde poskytujeme praktické znalosti a zkušenosti a sdílíme Best Practice.

  • 15 let se k nám účastníci našich seminářů pravidelně vracejí a další přicházejí na základě doporučení svých kolegů.

  • 15 let vytváříme semináře, které Vás baví.

O NÁS

  • Jsme leadery na českém trhu ve vzdělávání v oblasti AML a Fraud Risk Managementu

  • Účast na našich seminářích splňuje požadavky na průběžné odborné vzdělávání (Continuing professional education - CPE) pro mezinárodní certifikace CFE, ACCA, CIA.

KONTAKT 

Ing. Sylvie Heidlerová

Telefon:  +420 605 591 383

E-mail: sylvie.heidlerova@business-continuity.cz

bottom of page