Řízení operačních rizik
čt 18. 5.
|Pentahotel Prague (salonek P6)
• Identifikace a klasifikace operačních rizik v bankovní praxi • Měření operačních rizik • Tvorba a implementace systému řízení operačních rizik
Datum a místo konání
18. 5. 2023 8:45 – 16:00
Pentahotel Prague (salonek P6), Sokolovská 112, Karlín, 186 00 Praha-Praha 8, Česko
O události
PŘEDNÁŠEJÍCÍ:
Ing. Dušan Pamětický
Manažer Operačních rizik
Komerční banka, a. s.
Dušan Pamětický pracuje v Komerční bance v odboru Operačních rizik od roku 2012, kde nejprve působil v roli Vedoucího instrumentů operačních rizik, od roku 2021 pak zastává pozici manažera odboru Operačních rizik. V této roli je zodpovědný za řízení instrumentů operačních rizik (Sběr dat, RCSA, KRI, Analýzy scénářů), jejich metodické pokrytí, analýzu a aktivní rozvoj. Odpovídá za výpočet kapitálového požadavku k operačnímu riziku, řízení sběru mimořádných událostí a spoluodpovídá za pravidla a nastavení vnitřního kontrolního systému banky. Mezi jeho odpovědnosti patří též oblast business continuity a řízení principů fyzické bezpečnosti.
Do Komerční banky nastoupil v roce 2006 na pozici Compliance officer pro investiční bankovnictví, v rámci níž odpovídal za zajištění souladu činností banky s regulatorními pravidly v oblasti investičních služeb. Před nástupem do Komerční banky působil jako interní auditor v J&T bance, a jako referent odboru Obchodníků s cennými papíry v Komisi pro cenné papíry. Dušan Pamětický je absolventem Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze.
Ing. Ondřej Karásek
Zástupce ředitele řízení rizik
J & T BANKA, a.s.
Ondřej Karásek nastoupil do J&T Banky v roce 2012 na pozici risk managera zodpovědného za řízení operačního rizika, aby nastavil systém řízení operačního rizika samotné banky i skupiny a začlenil ho do celkového rámce řízení rizik. V dnešní době je na pozici zástupce ředitele řízení rizik a kromě operačního rizika se podílí i na oblastech ozdravného a rezolučního plánování.
Dříve pracoval v ČSOB, kde se věnoval nejprve kontrolním činnostem úvěrového procesu, identifikaci interních i externích podvodů, automatizaci procesu kontrol. Následně se zaměřil na řízení operačního rizika v oblasti úvěrů, což zahrnovalo především sběr dat o škodních událostech, spolupráci na business continuity a identifikaci operačních rizik.
Mgr. Jana Douchová
Ředitel útvaru řízení nefinančních rizik
Československá obchodní banka, a. s.
Jana Douchová pracuje v oblasti řízení operačních rizik v různých společnostech skupiny KBC od roku 2012. Začala na pozici Local Operational Risk Managera v KBC Shared Service Centre v Brně. Od roku 2016 zastávala pozici Risk manažera v KBC Group NV, Group Risk – Competence Centre of Operational Risk, kde se podílela na nastavování skupinové metodiky a rámce řízení operačních rizik, koordinaci spolupráce ve skupině a monitoringu nastavení vnitřního kontrolního systému v jednotlivých společnostech skupiny KBC. Od roku 2018 působila jako Risk & Compliance Officer v dceřiné společnosti ČSOB – ČSOB Factoring, kde pokrývala funkci druhé linie obrany ve všech oblastech řízení rizik a Compliance, nastavila metodiku řízení rizik a reporting vůči mateřské společnosti.
V roce 2021 zakotvila v ČSOB jako Team leader pro řízení operačních rizik a o rok později převzala funkci ředitelky útvaru řízení nefinančních rizik. Zodpovídá za nastavení a implementaci rámce pro řízení operačních rizik ve skupině ČSOB, koordinaci dceřiných společností, challenge, monitoring a podporu první linie obrany.
PROGRAM SEMINÁŘE:
8:30 – 9:00
Registrace účastníků
9:00 – 9:15
Zahájení semináře. Definování cílů semináře a témat k diskuzi.
Ing. Sylvie Heidlerová Ředitelka Business Continuity s.r.o.
9:15 – 10:45
Identifikace a klasifikace operačních rizik v bankovní praxi
Ing. Dušan Pamětický
Manažer Operačních rizik
Komerční banka, a. s.
- Operační riziko – význam a způsoby řízení; governance principy
- Typologie operačních rizik včetně konkrétních příkladů
- Včasná identifikace operačních rizik – role incident managementu
- Sběr informací o událostech operačního rizika, jejich analýza a vyhodnocování
- Efektivní řízení operačních rizik (schvalovaní nových produktů, zapojení v rámci organizace, atd.)
- Příklady z praxe
10:45 – 11:15
Přestávka na kávu
11:15 – 12:45
Měření operačních rizik
Ing. Ondřej Karásek
Zástupce ředitele řízení rizik
J & T BANKA, a.s.
- Hlavní techniky měření operačních rizik
○ Jak fungují KRIs
■ nastavení a design KRI
■ KRIs pro celou firmu x KRIs pro business unit
■ nastavení tresholdů a triggerů
■ efektivní identifikace, monitorování a reportování KRI
○ Self Assessment
■ cíle vlastního hodnocení kontrol a rizik
■ zrevidování úrovně přesnosti vytvořených dat
- Interpretace informací
- Jak oceňovat operační rizika
- Operační rizika a kapitálové požadavky
- Alokace kapitálu – předpoklady a postup
- Zkušenosti získané z rizikových událostí
12:45 – 14:00
Společný oběd.
14:00 – 15:30
Tvorba a implementace systému řízení operačních rizik
Mgr. Jana Douchová
Ředitel útvaru řízení nefinančních rizik
Československá obchodní banka, a. s.
- Operační rizika napříč finanční institucí
- Role a zodpovědnosti v řízení operačních rizik
- Stanovení rizikového apetitu a tolerance
- Měření plnění rizikového apetitu
- Provázání identifikace, hodnocení, řízení/mitigace, monitoringu a reportingu
- Klíčové požadavky na implementaci systému v nadnárodní korporaci
- Funkční reporting operačních rizik a incidentů
- Integrace řízení operačních rizik do každodenního provozu
15:35 - 16:00
Diskuze k tématu: Tvorba a implementace systému řízení operační rizik
Mgr. Jana Douchová
Ředitel útvaru řízení nefinančních rizik
Československá obchodní banka, a. s.
Účastnický poplatek: 12.500 Kč + 21% DPH
Slevy:
Sleva za včasné přihlášení a zaplacení účastnického poplatku: 500 Kč
nejpozději 10 kalendářních dní před konáním akce (rozhodné je datum připsání účastnického poplatku na náš účet)
Množstevní: (dle počtu účastníků z jedné firmy na 1 akci)
2 kolegové z jedné firmy: sleva 1.000 Kč pro každého
3 a více kolegů z jedné firmy: sleva 1.500 Kč pro každého
Věrnostní: (účast 1 osoby na více akcích v kalendářním roce)
2. akce: sleva 500 Kč
3. akce: sleva 1.000 Kč
Všechny slevy lze uplatnit při objednání semináře/konference v poznámce přihlášky.
Jednotlivé slevy je možné sčítat.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti Business Continuity s. r. o.