Business Continuity Planning - krizové plánování - praktické zkušenosti
čt 19. 10.
|Pentahotel Prague (konf. salonek P6)
• Tvorba BCP plánu, praktický způsob provádění BIA a výběr strategií obnovy • Testování BCP na konkrétní krizové scénáře a zkušenosti z krizových událostí • Vedení krizového týmu a krizová komunikace
Datum a místo konání
19. 10. 2023 8:45 – 16:00
Pentahotel Prague (konf. salonek P6), Sokolovská 54/112, 186 00 Praha 8-Karlín, Česko
O události
PŘEDNÁŠEJÍCÍ:
Mgr. Šimon Kubrt
Business Continuity Specialist
T-Mobile Czech Republic a.s.
Aktuálně zastává pozici BCM specialisty v T-Mobile Czech Republic a.s. Je zodpovědný za tvorbu BCP a jeho testování, rizikové analýzy, BIAa a implementaci BCM. Mimo BCM a krizového řízení se věnuje i projektům okolo tísňové komunikace a vzdělávání zaměstnanců v oblasti bezpečnostních témat. Další aktivitou spojenou s krizovým řízením a BCM je vedení přednášek na Policejní Akademii ČR o praktické stránce BCM.
Je absolventem Policejní Akademie České republiky v Praze na fakultě Bezpečnostního managementu. Během posledního roku na vysoké škole pracoval jako BCM manažer pro UniCredit Bank Czech Republic & Slovakia a.s.. Mimo bezpečnostní oblast spolupracuje s neziskovou organizací Asociace genové terapie – ASGENT.
RNDr. Ladislav Csiba
Business Continuity Manager
GasNet, s.r.o.
Již více než 15 let pracuje jako Business Continuity and Crisis Manager se zkušenostmi v evropských a asijských regionech.
Zaměřuje se na praktický přístup k implementaci, údržbě a zlepšování Business Continuity Managementu v rámci společnosti.
Jeho klíčové kompetence pokrývají celý cyklus BCM:
počínaje aktualizací příslušných politik kontinuity podnikání, aby byly splněny potřeby společnosti,
provádění analýzy podnikatelských dopadů k pochopení potřeb společnosti a
následuje tvorba plánů kontinuity podnikání a jejich testování, abychom měli jistotu, že je společnost připravena čelit jakékoli krizi.
Součástí je i příprava Redbooku a úzká spolupráce s IT oddělením v oblasti Disaster recovery.
Jeho hlavním cílem je identifikovat a analyzovat rizika a poskytovat vhodná řešení.
Výsledkem jeho práce je podávání zpráv vrchnímu vedení o připravenosti na krizi a odolnosti organizace.
Ladislav je certifikovaný odborník v oblasti BCM v International Association of Risk and Compliance Professionals (IARCP) a v Business Continuity Institute (BCI), pravidelně přednáší na konferencích s tematikou BCM.
Lt. (Ret.) Bc. Zdeněk Drexler
Trenér krizové komunikace a vyjednávání
Večer 20.12.2011 jsem poprvé díky krizové komunikaci zachránil lidský život. Jmenuji se
Zdeněk Drexler a jsem trenér krizové komunikace a vyjednávání. Nebyl jsem jím vždy. 17 let
jsem působil ve službách státu. 10 let těžkooděnec v pořádkové jednotce, dále vyšetřovatel
na 1. oddělení obecné kriminality - linie násilí a poté 6 let jako předseda Unie bezpečnostních
složek. V rozmezí let 2016 - 2022 jsem měl možnost vyjednávat se dvěma premiéry ČR, třemi
ministry vnitra, ministryní financí a mnoha dalšími politiky, generály i novináři. Vyslýchal
jsem pachatele násilných trestných činů a čelil davovému násilí. Dovednosti, které jsem
schopen vás naučit jsou trpělivost, analytické myšlení a jak dosáhnout dohody aniž by vás
přečetl váš vyjednávací partner.
Kromě mnohaleté praxe jsem jeden z pouhých 12 lidí v ČR, kteří prošli privátním tréninkem
Garyho Noesnera (bývalý velitel jednotky krizového vyjednávání FBI), vystudoval jsem
Policejní akademii ČR, kde jsem studoval, mimo jiné, Základy teorie a praxe krizového řízení,
Soudní psychologii nebo ku příkladu Kriminalistickou taktiku a metodiku.
PROGRAM SEMINÁŘE:
8:45 – 9:00
Registrace účastníků
9:00 – 9:15
Zahájení semináře. Definování cílů semináře a témat k diskuzi.
Ing. Sylvie Heidlerová Ředitelka Business Continuity s.r.o.
9:15 – 10:45
Tvorba BCP plánu, praktický způsob provádění BIA a výběr strategií obnovy
Mgr. Šimon Kubrt Business Continuity Specialist
T-Mobile Czech Republic a.s.
• Proč jsme BCP zavedli, jaký je jeho cíl a přínosy
• Analýza dopadů a zhodnocení hrozeb (Business Impact Analysis)
o Co vše BIA zahrnuje a pojmy v cyklu BCM
o Jaké postupy se při tvorbě BIA v praxi osvědčily a proč (využitelnost pre-BIA)
o Určení dopadu nedostupnosti nebo výpadku
o Identifikace kritických procesů a stanovení maximální přípustné doby nedostupnosti
o Jaké další údaje lze získat v průběhu BIA
• Zajištění kontinuity od poskytovatelů služeb
• Tvorba BC plánů
o Konkrétní náplň BC plánu
o Zabezpečení nejkritičtějších funkcí a výběr strategií obnovy
o Využitelnost BC plánů
o Testování
o Aktualizace
• Způsob aktivace BCP v případě mimořádné události
• Využitelnost softwarových nástrojů pro BIA a BCP
• Co se nám již podařilo a na co se chceme soustředit do budoucna
10:45 – 11:15
Přestávka na kávu
11:15 – 12:45
Testování BCP na konkrétní krizové scénáře a zkušenosti z krizových událostí
RNDr. Ladislav Csiba
Business Continuity Manager
GasNet, s.r.o.
• Navržení vhodného, řešitelného testovacího scénáře
• Příprava na testování
• Výběr vhodných účastníků
• Vedení testu
• Vyhodnocení výsledků testu
• Co uděláme příště jinak
• Zjištění a doporučení pro zlepšení BCP plánu
• Charakteristika krizových událostí
• Popis krizového řízení
• Svolání týmu krizového řízení
• Zvládání krizového stavu
• Podpůrné nástroje pro řešení krizového stavu
• Období obnovy
• Vyčíslení škod způsobených krizovými událostmi
• Návrh změn v krizovém plánu
• Zavedení nových opatření a strategií obnovy
• Jaké dovednosti a vlastnosti členů krizového týmu jsou důležité pro dobré zvládnutí krizových událostí
12:45 – 14:00
Společný oběd
14:00 – 15:30
Vedení krizového týmu a krizová komunikace
Lt. (Ret.) Bc. Zdeněk Drexler
Trenér krizové komunikace a vyjednávání
• Definice krizové komunikace
• Specifika krizové situace
• Krizový tým a jeho role
• Rozdělení rolí a zodpovědnosti
• Koordinace a spolupráce mezi členy týmu
• Psychologická připravenost
• Zvládání emocí a stresu
• Práce s emocemi a jak je ovládat
• Krizová komunikace
• Strategie, techniky a taktiky
• Aktivní naslouchání
• Význam a využití internetu
• Sociální sítě a média
• Praktické zkušenosti
15:30 - 16:00
Diskuze k tématu Vedení krizového týmu a krizová komunikace
Lt. (Ret.) Bc. Zdeněk Drexler
Trenér krizové komunikace a vyjednávání
Účastnický poplatek: 12.500 Kč + 21% DPH
Slevy:
Sleva za včasné přihlášení a zaplacení účastnického poplatku: 500 Kč
nejpozději 10 kalendářních dní před konáním akce (rozhodné je datum připsání účastnického poplatku na náš účet)
Množstevní: (dle počtu účastníků z jedné firmy na 1 akci)
2 kolegové z jedné firmy: sleva 1.000 Kč pro každého
3 a více kolegů z jedné firmy: sleva 1.500 Kč pro každého
Věrnostní: (účast 1 osoby na více akcích v kalendářním roce)
2. akce: sleva 500 Kč
3. akce: sleva 1.000 Kč
Všechny slevy lze uplatnit při objednání semináře/konference v poznámce přihlášky.
Jednotlivé slevy je možné sčítat.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti Business Continuity s. r. o.