Business Continuity Planning - krizové plánování - praktické zkušenosti
st 26. 4.
|Pentahotel Prague (salonek P6)
• Tvorba BCP plánu, praktický způsob provádění BIA a výběr strategií obnovy • Testování BCP na konkrétní krizové scénáře a zkušenosti z krizových událostí • Vedení krizového týmu a krizová komunikace
Datum a místo konání
26. 4. 2023 8:45 – 16:00
Pentahotel Prague (salonek P6), Sokolovská 112, Karlín, 186 00 Praha-Praha 8, Česko
O události
PŘEDNÁŠEJÍCÍ:
Mgr. Šimon Kubrt Business Continuity Specialist
T-Mobile Czech Republic a.s.
Aktuálně zastává pozici BCM specialisty v T-Mobile Czech Republic a.s. Je zodpovědný za tvorbu BCP a jeho testování, rizikové analýzy, BIAa a implementaci BCM. Mimo BCM a krizového řízení se věnuje i projektům okolo tísňové komunikace a vzdělávání zaměstnanců v oblasti bezpečnostních témat. Další aktivitou spojenou s krizovým řízením a BCM je vedení přednášek na Policejní Akademii ČR o praktické stránce BCM.
Je absolventem Policejní Akademie České republiky v Praze na fakultě Bezpečnostního managementu. Během posledního roku na vysoké škole pracoval jako BCM manažer pro UniCredit Bank Czech Republic & Slovakia a.s.. Mimo bezpečnostní oblast spolupracuje s neziskovou organizací Asociace genové terapie – ASGENT.
RNDr. Ladislav Csiba
Business Continuity Manager
GasNet, s.r.o.
Již více než 15 let pracuje jako Business Continuity and Crisis Manager se zkušenostmi v evropských a asijských regionech.
Zaměřuje se na praktický přístup k implementaci, údržbě a zlepšování Business Continuity Managementu v rámci společnosti.
Jeho klíčové kompetence pokrývají celý cyklus BCM:
počínaje aktualizací příslušných politik kontinuity podnikání, aby byly splněny potřeby společnosti,
provádění analýzy podnikatelských dopadů k pochopení potřeb společnosti a
následuje tvorba plánů kontinuity podnikání a jejich testování, abychom měli jistotu, že je společnost připravena čelit jakékoli krizi.
Součástí je i příprava Redbooku a úzká spolupráce s IT oddělením v oblasti Disaster recovery.
Jeho hlavním cílem je identifikovat a analyzovat rizika a poskytovat vhodná řešení.
Výsledkem jeho práce je podávání zpráv vrchnímu vedení o připravenosti na krizi a odolnosti organizace.
Ladislav je certifikovaný odborník v oblasti BCM v International Association of Risk and Compliance Professionals (IARCP) a v Business Continuity Institute (BCI), pravidelně přednáší na konferencích s tematikou BCM.
PhDr. Miroslav Vymyslický
lektor krizové komunikace a vyjednávání
PhDr. Miroslav Vymyslický pracoval 30 let u Útvaru rychlého nasazení Policie ČR. Většinu času jako národní koordinátor krizového vyjednávání. Lektorsky zajišťoval vzdělávání policejních vyjednavačů a vyššího policejního managementu v oblasti krizové komunikace a řízení protiteroristických policejních akcí. Je absolventem Policejní akademie a celé řady mezinárodních kurzů a stáží v oblasti krizového vyjednávání v případech zadržování rukojmí, vydírání a únosů osob. Dlouhodobě se zabývá krizovou komunikací a její úlohou při řešení krizových situací v soukromém i státním sektoru. O svých zkušenostech v oblasti krizové komunikace přednáší pro ozbrojené sbory, státní a soukromé organizace.
PROGRAM SEMINÁŘE:
8:45 – 9:00
Registrace účastníků
9:00 – 9:15
Zahájení semináře. Definování cílů semináře a témat k diskuzi.
Ing. Sylvie Heidlerová Ředitelka Business Continuity s.r.o.
9:15 – 10:45
Tvorba BCP plánu, praktický způsob provádění BIA a výběr strategií obnovy
Mgr. Šimon Kubrt Business Continuity Specialist
T-Mobile Czech Republic a.s.
• Proč jsme BCP zavedli, jaký je jeho cíl a přínosy
• Analýza dopadů a zhodnocení hrozeb (Business Impact Analysis)
o Co vše BIA zahrnuje a pojmy v cyklu BCM
o Jaké postupy se při tvorbě BIA v praxi osvědčily a proč (využitelnost pre-BIA)
o Určení dopadu nedostupnosti nebo výpadku
o Identifikace kritických procesů a stanovení maximální přípustné doby nedostupnosti
o Jaké další údaje lze získat v průběhu BIA
• Zajištění kontinuity od poskytovatelů služeb
• Tvorba BC plánů
o Konkrétní náplň BC plánu
o Zabezpečení nejkritičtějších funkcí a výběr strategií obnovy
o Využitelnost BC plánů
o Testování
o Aktualizace
• Způsob aktivace BCP v případě mimořádné události
• Využitelnost softwarových nástrojů pro BIA a BCP
• Co se nám již podařilo a na co se chceme soustředit do budoucna
10:45 – 11:15
Přestávka na kávu
11:15 – 12:45
Testování BCP na konkrétní krizové scénáře a zkušenosti z krizových událostí
RNDr. Ladislav Csiba
Business Continuity Manager
GasNet, s.r.o.
• Navržení vhodného, řešitelného testovacího scénáře
• Příprava na testování
• Výběr vhodných účastníků
• Vedení testu
• Vyhodnocení výsledků testu
• Co uděláme příště jinak
• Zjištění a doporučení pro zlepšení BCP plánu
• Charakteristika krizových událostí
• Popis krizového řízení
• Svolání týmu krizového řízení
• Zvládání krizového stavu
• Podpůrné nástroje pro řešení krizového stavu
• Období obnovy
• Vyčíslení škod způsobených krizovými událostmi
• Návrh změn v krizovém plánu
• Zavedení nových opatření a strategií obnovy
• Jaké dovednosti a vlastnosti členů krizového týmu jsou důležité pro dobré zvládnutí krizových událostí
12:45 – 14:00
Společný oběd
14:00 – 15:30
Vedení krizového týmu a krizová komunikace
PhDr. Miroslav Vymyslický
lektor krizové komunikace a vyjednávání
• Jasné rozdělení rolí a zodpovědností v rámci krizového týmu
• Využití nástrojů systému velení/příkazů při řešení incidentů a role leadra
• Krizové myšlení
• Psychická a fyzická odolnost vůči nenadálým situacím
o Práce s emocemi (strach, hrůza, apatie, popření, zlost) a zabránění panice
o Praktické dovednosti a zkušenosti
• Bezprostřední reakce po krizové události
o Zhodnocení incidentu
o Stanovení jeho vážnosti a potenciálu pro eliminaci
• Krizová komunikace
o Jak se chovat a co říkat v rámci krizové komunikace
o Mluvčí
o Jak sdělovat v krizové situaci důležité informace
o Význam a využití internetu a sociálních sítí
o Komunikace s médii
• Zkušenosti z krizových událostí, které se staly
15:35 - 16:00
Diskuze k tématu Vedení krizového týmu a krizová komunikace
PhDr. Miroslav Vymyslický
lektor krizové komunikace a vyjednávání
Účastnický poplatek: 12.500 Kč + 21% DPH
Slevy:
Sleva za včasné přihlášení a zaplacení účastnického poplatku: 500 Kč
nejpozději 10 kalendářních dní před konáním akce (rozhodné je datum připsání účastnického poplatku na náš účet)
Množstevní: (dle počtu účastníků z jedné firmy na 1 akci)
2 kolegové z jedné firmy: sleva 1.000 Kč pro každého
3 a více kolegů z jedné firmy: sleva 1.500 Kč pro každého
Věrnostní: (účast 1 osoby na více akcích v kalendářním roce)
2. akce: sleva 500 Kč
3. akce: sleva 1.000 Kč
Všechny slevy lze uplatnit při objednání semináře/konference v poznámce přihlášky.
Jednotlivé slevy je možné sčítat.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti Business Continuity s. r. o.